Profilaktyka, regularne kontrole

Nie masz żadnych subiektywnych problemów z oczami? Czy wiesz, że powinieneś przynajmniej wykonywać regularne i zapobiegawcze badania wzroku u swojego lekarza okulisty? Zespół OFTEX zaleca regularne wizyty u lekarza okulisty co najmniej raz na dwa lata, a po czterdziestym roku życia raz w roku.

Czy profilaktyka może ochronić Twój wzrok? 

Profilaktyczne dbanie o Twoje oczy zapewni ich perfekcyjną kondycję oraz wzrok dobrej jakości na długie lata. Regularne badania profilaktyczne są mianowicie nieco jak Twój „system odpornościowy“ – chronią Cię przed możliwymi problemami. Nowoczesny styl życia i nowe technologie komunikacyjne przynoszą nadmierny stres i długoterminowe obciążenie dla ludzkiego oka. Wczesne wykrycie pierwszych stadiów chorób oczu może zapobiec poważnym uszkodzeniom wzroku oraz zaoferować Ci skuteczne leczenie przy minimalnym ryzyku wystąpienia powikłań. Co więc potrzebujesz wiedzieć?

Proponujemy Ci kilka praktycznych rad, jak poprzez profilaktyczne podejście możesz zachować swoje oczy zdrowe:

  • przestrzegaj regularnych badań profilaktycznych oczu u swojego osobistego lekarza okulisty. Jeśli masz wadę wzroku, wskazane jest, aby przejść profilaktyczne badanie oczu raz na dwa lata, po czterdziestym roku życia odwiedzaj okulistę każdego roku;
  • wypytaj się szczegółowo o wszystkie problemy zdrowotne oczu całej swojej rodziny, zwłaszcza swoich rodziców, rodzeństwa i dzieci;
  • przestrzegaj zasad zdrowego stylu życia;
  • w diecie nie zapominaj o regularnym dostarczaniu organizmowi witamin, minerałów i mikroelementów, które chronią Twoje oczy. 
  • chroń swoje oczy przy czynnościach, podczas których możesz je poranić lub w inny sposób uszkodzić (praca, sport, promieniowanie UV itp.) 
  • czynnie unikaj ryzykownych aktywności, przy których możesz poranić sobie oczy, a tym samym trwale uszkodzić swój wzrok (materiały pirotechniczne, broń, chemikalia itp.)
  • Ostry wzrok zależy od wystarczającej dostawy zdrowego i zrównoważonego pożywienia, w tym witamin, minerałów, mikroelementów i innych składników diety. Bardzo ważne są witaminy A, C i E, dieta bogata w kwasy tłuszczowe omega i warzywa liściaste. Luteina i zeaksantyna chronią ponadto plamkę żółtą i siatkówkę oka. Bardzo ważna jest również higiena oczu, ponieważ odpowiednia pielęgnacja oczu pomaga chronić je przed chronicznym zmęczeniem, stresem i zakażeniami.
  • Zdrowy styl życia obejmuje wreszcie i dbanie o idealną wagę, regularną aktywność fizyczną, regularne kontrole ciśnienia krwi, poziomów cukru i cholesterolu we krwi u swojego lekarza rodzinnego. Palenie i alkohol znacząco szkodzą zdrowiu i Twoim oczom. Dlatego lepiej ich aktywnie unikaj!
Chroniczne zmęczenie oczu  

Chroniczne zmęczenie oczu powstaje zwłaszcza przy monitorach komputerowych i ekranach telewizorów, przed którymi spędzamy coraz więcej czasu. Dlatego zapobiegaj tak zwanemu syndromowi widzenia komputerowego. Oto kilka wskazówek, jak to zrobić:

  • Podczas pracy przy komputerze, oglądając telewizję lub czytając, utrzymuj świeżość. W ciągu każdej godziny na co najmniej pięć minut oderwij oczy od monitora lub książki i popatrz w dal, albo po prostu zamknij oczy.
  • Regularnie mrugaj. Mruganie pomaga nawilżać rogówkę, a tym samym chronić oczy przed pojawieniem się tak zwanego zespołu suchego oka.
  • Jeśli prowadzisz samochód i czeka Cię długa droga, podczas jazdy regularnie skupiaj swój wzrok krótkim spojrzeniem na deskę rozdzielczą. W ten sposób rozluźnisz mięśnie oczu i zapobiegniesz ich przeciążeniu.

Chcę umówić się na wizytę 

Copyright © 2004 - 2021 OFTEX, s.r.o. | Kontakt | Ochrona danych osobowych | Warunki korzystania | Created by PAREXPO